Klobása skáče, jak Kouda píská?
Po exředitelce Bulasové zůstaly na litoměřickém gymnáziu mnohé škody: nejen finanční, ale též v mezilidských vztazích a především křivdy v mravní a lidské rovině. Jasným aktem její zloby a pomsty byly dvě poslední, nespravedlivé a nezákonné výpovědi, které dostali dlouholetí osvědčení učitelé, údajně pro nadbytečnost, přičemž na jejich místa přijala Bulasová okamžitě tři nové síly se stejnou aprobací.
Dočasně dosazený ředitel Klobása měl možnost hned v prvních týdnech svého působení ukázat, co je zač, zda hodlá chybné kroky své předchůdkyně napravit a jak to vlastně s naším gymnáziem myslí. Nemůže sice vrátit škole statisíce korun zmizelých z nadačního fondu či utopených v nesmyslném auditu. V jeho kompetenci ale bylo - a krajští radní to mnohokrát deklarovali - zrušit protiprávní výpovědi a poškozené učitele přijmout co nejdříve zpět. Studenti na své oblíbené pedagogy netrpělivě čekali a těšili se na jejich hodiny, počítali s jejich návratem i s tím, že bude nutno "překopat" stávající rozvrh. Rodičovská veřejnost v tomto směru s ředitelem jednala s připomenutím, že druhým nekompromisním požadavkem demonstrantů za odchod Bulasové bylo stažení výpovědí. Učitelé gymnázia se v drtivé většině postavili za vyhozené kolegy a nabídli řediteli své přesčasové hodiny k naplnění oněch dvou pracovních úvazků. (Mimochodem je na gymnáziu tolik přesčasových hodin, že by dva úvazky pohodlně naplnily. Jiným školám se takové přesčasy netrpí).
Pan Klobása měl dvě možnosti:
1/ Ukázat, že je spravedlivý, nezávislý a důvěryhodný. Distancovat se od praktik Bulasové, narovnat křivdy a sjednat právo. Vrátit kvalifikované učitele na jejich místa a ušetřit škole peníze za prohrané soudy i přesčasové hodiny. Získat morální kredit jak u studentů, tak u jejich rodičů, zklidnit situaci a napětí na škole a vybudovat si respekt a vážnost u všech kantorů…
2/ Přidat se na stranu bezpráví a zla, pokračovat v politice zvůle, nespravedlnosti, likvidace vzdělanosti a podněcování nepokojů. Připojit se k lidem, kteří permanentně lžou, neplní sliby , dělají si z lidí blázny, používají naprosto nemorální praktiky, věší si mrtvé kočky na dveře a křivě obviňují studenty, šíří kolem sebe atmosféru nejistoty a bezpráví…
Jak to dopadlo již víme: smutní studenti, rozčarovaní rodiče, naštvaná veřejnost, opětovný neklid v učitelském sboru, nedůvěra a nejistota, dva plné úvazky přesčasů a dva kantoři, sedící doma a čekající na soud, po kterém se bezpochyby stejně do školy vrátí. Pan Klobása si vybral. Stačilo pár telefonátů z krajské radnice. Tam přece sedí ti, kdo budou jmenovat nového ředitele GJJ. A třeba i toho, který nevyhraje konkurz, jako to bylo v případě Bulasové. Poslechnout "Bratrstvo kočičí pracky" je cennější než nějaká morálka, čest nebo "fair play". Vlastně je dobře, že tak brzy ukázal, na čem mu doopravdy záleží. Naše gymnázium a naše děti to nejsou.
Napsala: Marie Landová