Vystoupení Mgr. Markéty Fialové na ústeckém krajském zastupitelstvu

29.06.2011 15:11

Vážená paní hejtmanko, paní a pánové radní, vážení krajští zastupitelé.

Jmenuji se Markéta Fialová, jsem učitelkou biologie a chemie na Gymnáziu J. Jungmannna a jsem jednou z těch, na které ukázala auditorka Uličná z firmy Gnostika Consulting, jako na nepřizpůsobivou a nevhodnou pro týmovou práci.

Již k samotnému začátku, dále k průběhu a konečně i k výsledkům personálního auditu máme řadu připomínek.

  1. Firma Gnostika Consulting ing. Štěpánky Uličné byla zaregistrována teprve v březnu 2011.
  2. Na webových stránkách i osobně paní Uličnou byl prezentován pouze jediný personální audit, který byl vykonán na Magistrátu města Most, odkud byl poté odejit člen ČSSD. Řada z nás je obeznámena s existencí různonázorových proudů mezi členy krajské ČSSD. Proto máme i podezření na vazby mezi personální agenturou, krajskými radními majícími vazby na město Most a ředitelkou Bulasovou. Jsme proto přesvědčení, že tento personální audit rozhodně nebyl nezávislý.
  3. K samotnému výběrovému řízení, které je opět pochybné, neřkuli nezákonné. Zadavatelem personálního auditu (výběrového řízení na personální audit) byl zřizovatel, tedy kraj. Osloveno bylo šest firem, do konečného výběru se dostaly pouze firmy dvě. Před výběrem se sešla komise ve složení:Mgr. Kateřina Vomáčková (učitelka v odborech), ing. Jiří Korbel (za kraj, z oddělení veřejných zakázek) a Bc. Pavlína Gruntová (nová ekonomka školy). Komise se usnesla, že ani jedna z agentur nesplňuje zadané požadavky. Údaje o první agentuře byly v opakovaně přelepované obálce a byly neúplné. Druhá nesplňovala finanční limit. Přesto ředitelka Bulasová vybrala Gnostiku Consulting, jejíž materiály byly v obálce přelepované.
  4. Při úvodním seznámení učitelů s firmou Gnostika nám bylo prezentováno, že firma přijela pomoci řešit personální obsazení pro příští školní rok proto, že došlo k úbytku studentů jedné třídy. Dále firma údajně přijela pomoci řešit a optimalizovat interpersonální vztahy. Všichni jsme se v naději v lepší zítřky tomuto auditu podrobili, ač to nebyla naše povinnost. V této souvislosti si klademe otázku, proč kraj zaplatil 160 tisíc korun za informaci, kterou je schopen vyřešit každý ředitel maximálně během jednoho odpoledne?
  5. A k jakým závěrům Gnostika s paní Uličnou v čele dospěla? Jak samotný audit probíhal? Nyní budu hovořit pouze sama za sebe. Nejdříve jsme byli všichni písemně testováni, poté následoval hodinový osobní pohovor s auditorkami. Můj osobní s auditorkou se nesl v přátelském duchu . V závěru pohovoru mi paní auditorka sdělila, že jsem nadevše spravedlivá, že jsem člověk tmelitel, že mám schopnost dávat lidi dohromady, že jsem člověk, který má schopnosti naopak kolektiv vést. Vyplývá mi z toho, že jsem člověk pro týmovou práci vhodný. A výsledky prezentované paní Uličnou v samotném závěru? Zcela odlišné. Nepřizpůsobivá, nevhodná pro práci v týmu a doporučená ředitelce k rozvázání pracovního poměru. Není zarážející, že nás takových bylo označeno celkem pět, a všichni z odborů? Nenabízí se myšlenka, že jména byla předem dána?
  6. Ještě úplným závěrem nemohu nezmínit, že prezentování výsledků personálního auditu (objektivizace či legalizace podvodu) paní Uličnou a ředitelkou Bulasovou připomíná připomíná normalizační praktiky a nahání v dnešní době, 22 let po Sametové revoluci, hrůzu a strach. Několik příkladů:
  • pět jmen bylo vyřčeno před celým pedagogickým sborem a pět jmen zůstalo v utajení, s těmito dalšími bude případně ředitelka jednat osobně; dokonalé navození atmosféry strachu
  • všichni učitelé, kteří zůstanou, budou podepisovat dodatek k pracovní smlouvě, „tzv.status učitele“ o mlčenlivosti, loajalitě k vedení, šíření dobrého jména školy,…
  • při osobním pohovoru jsem byla opakovaně tázána, za jakých okolností jsem schopna s ředitelkou Bulasovou dále spolupracovat, což mi v tu chvíli připomnělo pohovory s pracovníky STB. Samozřejmě jsem spolupráci s ředitelkou Bulasovou a toleranci jejích závažných pochybení odmítla.

VÁŽENÍ KRAJŠTÍ ZASTUPITELÉ, OTEVŘETE PROSÍM OČI. GYMNÁZIUM J.JUNGMANNA V LITOMĚŘICÍCH S NEJLEPŠÍMI VÝSLEDKY V KRAJI POD VEDENÍM ŘEDITELKY BULASOVÉ KRVÁCÍ!!!