Spory na gymnáziu: otevřený dopis paní Květě Peckové

01.03.2011 14:56

  Vážená paní Pecková, jelikož jste se ve své reakci ve Fóru čtenářů z 24.2. několikrát otřela o odborovou organizaci na Gymnáziu Josefa Jugmanna v Litoměřicích, cítím povinnost se jako její předseda k vašim slovům stručně vyjádřit.

  Píšete o tom, že občané podepisující petici na podporu odborové organizace by měli mít možnost znát názor i druhé strany. Ptám se nejprve, kdo je druhá strana? Vystoupila někdy? Existuje seznam? Je to jen ředitelka školy, nebo i ti, kteří ji po chodbách a kabinetech pomlouvají, ale když jde o x-tisíc měsíčně, leští kliky? Ptám se, kde je onen názor druhé strany? Existuje nějaké prohlášení, vyjádření, vyvrácení údajně nepodložených argumentů naší stížnosti? Žádné jsem nezaznamenal! Dále vás upozorňuji, že stránky „Podpora základní organizace“ nejsou stránkami odborářů a ti tam také nic nesmazávají. Rovněž neagitují studenty k boji! Studenti si sami iniciují akce své nespokojenosti.

  A přesně vědí, co chtějí a proč to dělají (viz jejich zveřejněné prohlášení na výše zmíněných stránkách).

  Nevím, proč bychom měli řešit na pedagogické radě svoje výhrady vůči ředitelce. Ty jsme se, avšak bezvýsledně, snažili řešit v rozhovorech a setkáních přímo s ní. Paní ředitelka dokonce dopředu (ode mne osobně) věděla, že stížnost bude podána, pokud se rozhodne překročit meze zákoníku práce v otázkách čerpání FKSP. Což následně učinila. Výše zmíněná stížnost byla podána ještě před vaším vystoupením na poradě 24. 1., ze které mi stále zůstává v uších vaše věta: „My učitelé bychom měli učit, a ne pátrat po tom, co dělá ředitelka školy!“ Děsím se toho, že taková slova vyřkl člověk, který má opakovaně ambice kandidovat ve veřejných volbách. Ano, nejsme všichni na stejné straně barikády. Ale nejsme přece v tělocvičně, kde na písknutí vůdce všichni začnou kroužit bezmyšlenkovitě jedním směrem...

  Zatím jediným oficiálním stanoviskem „druhé strany“ je výrok paní ředitelky: „Já mám svědomí čisté.“ Mohu se tomu jen zasmát poté, jak jsem paní Bulasovou v posledních měsících poznal a co jsem se o ní dozvěděl. I tak mi to ale připadá málo na to, aby si lidé o názorech druhé strany mohli udělat obrázek.

Petr Bašus, učitel, předseda ZO ČMOS PŠ při Gymnáziu Josefa Jungmanna, Litoměřice
 

Vyšlo v deníku Mladá fronta DNES - severní Čechy (Fórum čtenářů) vydaného dne 01.03.2011