Vyhozený učitel z Litoměřic jde zpět na gymnázium

11.03.2012 00:16

Luboš Nergl, učitel, jehož před pár měsíci propustila ředitelka, proti které byly demonstrace a silný odpor, může zpět do práce. Soud o výpověď by podle svých slov vyhrál.

LITOMĚŘICE Už za týden by se měli učitelé Hana Živcová a Luboš Nergl vrátit na litoměřické gymnázium. Loni v záři je vyhodila kritizovaná ředitelka Eva Bulasová, která krátce poté sama odešla. Nový ředitel školy Miloš Štyks se je prakticky ihned po svém příchodu rozhodl vzít zpět, výpovědi by byly podle něj neplatné.

Současně chtěl Štyks předejít soudu, u kterého se Nergl s Živcovou hodlali domáhat zrušení výpovědí. „Já jsem si byl jist, že ten soud vyhraju,“ uvedl jeden z „navrátilců“ Luboš Nergl.

Z čeho vycházela vaše jistota?

Z jasné neplatnosti výpovědí. My jsme členy výboru odborové organizace a tu výpověď jsme dostali přes její nesouhlas, což je protiprávní.

Jak jste vlastně strávil ten půlrok poté, co jste musel opustit gymnázium? Ptal jste se po místě jinde?

Byl jsem doma. Zaregistroval jsem se na úřadu práce a poptával jsem se po místě. Ale žádný ředitel vám na pár měsíců místo nedá. Řeknou vám „buď nastoupíš úplně, nebo vůbec“. Navíc by nebylo seriózní vůči řediteli, kdybych mu řekl, že u něj budu tedy učit a pak zase odejdu zpátky do Litoměřic.

FOTO: „Byl jsem doma. Zaregistroval jsem se na úřadu práce a poptával jsem se po místě.“ Luboš Nergl, (staro)nový učitel gymnázia

Jste nervózní z návratu na gymnázium? Přece jen jste půl roku nestál před studenty.

Ne, to určitě ne. Člověk je profesionál za tu dobu, co už učí. Určitě se velmi těším.

Jak si vysvětlete, že pověřený ředitel školy Vlastimil Klobása neudělal za půl roku ve funkci nic v souvislosti s vaší kauzou a nový ředitel Štyks to vyřešil za týden?

Pan Klobása, podle mě, byl řízený krajskými radními Koudou a Jakubcem. To je zřejmé z toho, jak se mnou mluvil. Byl pod jejich vlivem. Spoléhal na to, že odměnou mu za to bude stálé místo ředitele.

To je silní tvrzení. Máte proto nějaké důkazy?

To je můj pocit, žádné důkazy na to nemám. Ale z těch rozhovorů, které jsem s panem Klobásou vedl, jsem si tenhle pocit utvořil a myslím, že nebude daleko od pravdy.

Znáte nového ředitele Štykse?

Známe se. Dělal u nás několikrát předsedu maturitní komise.

Jak vnímáte ředitele Štykse po profesní a lidské stránce?

Vnímám ho jako člověka, který je na tuhle funkci jeden z nejlepších v kraji vedle Alfréda Dytrta (ředitel ústeckého gymnázia Jateční) či Zdeňka Bergmanna (ředitel gymnázia Teplice). Je to člověk na svém místě.

Opsáno z deníku Mladá fronta DNES - severní Čechy vydaného dne 9.3.2012, autor Jan Horák, viz.  tento  soubor.