Otevřený dopis studenta J. Sommerschuha

18.04.2011 19:24

   Vážená paní ředitelko, jako student Gymnázia Josefa Jungmanna jsem samozřejmě svědkem událostí, které se na naší škole dějí, konkrétně těch, které tolik ovlivnily chod školy, že je již nelze dále ignorovat. Ochotně zde přiznávám, že jsem od začátku zainteresovaná osoba, s politováním však musím říci, že těžko najdeme na škole osobu, která by nějakým způsobem zainteresována ve věci nebyla. Mně osobně situace ve škole není lhostejná, a proto jsem se rozhodl Vám napsat.

  Jako ředitelka gymnázia máte samozřejmě nezpochybnitelné právo rozhodovat o věcech školy. Přesto si však myslím, že pokud by bylo ve škole všechno v pořádku, nemuselo dojít k tolika nešťastným událostem, jichž jsme všichni svědci. Skupina učitelů, nazývaná odboráři, se řadí ve škole k elitě vyučujících, já nemám důvod jim nevěřit.

  Některé z nich jsem osobně poznal, neříkám, že jsou všichni svatí, každý člověk má své chyby, ale podpis těchto učitelů pod prohlášením je pro mě dostatečnou zárukou, já si jich vážím, jsou to podle mě čestní a pravdomluvní lidé a především proto nedokážu pochopit, proč by měli napsat něco, co není pravda. Chápu, že celé prohlášení, tolikrát již jmenované, je psáno z jejich pohledu věci, ale z důvodů výše uvedených jsem se rozhodl jim věřit.

  Vyjádření druhé strany jsem dostal mnohem později, od učitelky, které si hluboce vážím a která je podle svých slov nestranná. Od samotného vedení školy se dostává jediné odpovědi: vytýkací dopisy, uzavření školy od 16:00 a v neposlední řadě zrušení seminářů dějepisu a základů společenských věd. Tyto kroky nechápu, zejména ten posledně jmenovaný.

  Učitelé pan Nergl a pan Bašus vedou tyto semináře již dlouhou dobu, semináře se staly tradičními a velice oblíbenými. Oba pedagogové se projevili jako odborníci na svůj předmět a jejich výklad je poutavý, srozumitelný a poučný. Možná jsem předpojatý, ale zvláště uzavření jejich seminářů se mi jeví jako osobní útok na osoby jmenovaných pedagogů.

  Proto si pokládám otázku, jak je možné, že nejúspěšnější středoškolský učitel dějepisu v České republice nemůže vyučovat tento obor v rámci semináře. Myslím si, že věci dospěly dál, než jsme si ochotni připustit. Škola je zde především proto, aby se žáci připravili na studium na vysokých školách a bez seminářů, které si vybrali, aby se mohli profilovat, se budou jen s obtížemi připravovat k maturitám, o přijímacích zkouškách nemluvě.

  Upřímně doufám, že vedení školy své stanovisko ještě zváží, v opačném případě se s tím budou studenti smiřovat jen velmi obtížně. To mohu napsat sám za sebe, neboť jsem studentem této školy a jsem na to hrdý, protože škola se se svými úspěchy řadí k nejlepším v kraji. Předem děkuji za zodpovězení otázek, které zde uvádím, popřípadě mě omluvte za nepřesnost nebo pokud jsem se Vás dotkl, neměl jsem to v úmyslu, jen jsem se chtěl zeptat ne některé palčivé otázky posledních dnů a týdnů.

 

S pozdravem, Jakub Sommerschuh, student Gymnázia Josefa Jungmanna
v Litoměřicích 18. dubna 2011

 

Dopis zveřejněn v regionálním zpravodajství Litoměřicko24.cz 20.04.2011