Reakce Mgr. Květy Peckové na spor o gymnázium

24.02.2011 15:08

Vážení paní Landová,

článek, který jste napsala do úterní MF DNES Severní Čechy byl velmi tvrdý. (...) Uvádíte, že petici lidé četli, dříve než ji podepsali, že petice nekolovala, ale byla pouzena dvou místech.
  Pokud se signatáři cítili dotčeni, případně „nesvéprávnými hlupáky“, jak píšete, pak se jim hluboce omlouvám. O tom, že ji někteří nečetli, vím od nich samotných.
  Podepsali ji proto, že považovali za správné nás podpořit.
  Netušili, že podporují pouze určitou část našeho kolektivu. Kdyby měli možnost znát názor i druhé strany, jistě by mnozí pochopili, že v petici je řada nepodložených informací. Možnost srovnání však chybí, protože na oficiální stránce na Facebooku: „Podpora Základní organizace“, jsou mazány názory, které se odborářům nehodí. Řada dalších učitelů se způsoby odborářského boje nesouhlasí, nebo raději mlčí.
  Studenti jsou během vyučování agitováni k boji, aniž by věděli, za co mají bojovat. Na klasifikační poradě 24. 1. jsem vystoupila se svým osobním prohlášením, abychom drželi pohromadě a především učili, netahali naše problémy mezi studenty, dbali na pověst školy, kterou tvoříme my všichni dohromady… Řada kantorů to ocenila, ale odboráři okamžitě vyrazili s protiúderem nejen proti mé osobě, ale také s onou peticí. Odboráři na žádné pedagogické radě neřešili, co nyní kritizují.
  Tvrdí, že mohl na jejich schůzi přijít kdokoliv, ale při samotném tvoření petice ji tajili před ostatními kolegy, aby nevyšlo předčasně najevo, co chystají.
Vím, že řídit jakoukoliv organizaci není jednoduché a člověk ve vedení nebývá oblíben. Ze své zkušenosti ale mohu říci, že bylo vždy možné vést dialog a najít řešení schůdné pro obě strany.
  Vážená paní Landová, článek, který jste dala do novin, velmi názorně ukazuje, jak snadné je někoho očernit. Kdyby něco podobného potkalo vás nebo vaše blízké, pochopila byste, jak obtížné je zbavit se podobného nařčení.

Květa Pecková, učitelka

 

Přepsáno z Litoměřického fóra Gymnázium Josefa Jungmanna.